Звіт
регіонального координатора
про роботу шкільних клубів
підприємництва в області
1.
Область: Волинська
2.
Список шкільних клубів підприємництва області
№
|
Навчальний
заклад
|
Опікуни
клубу
|
Кількість
учасників
|
1.
|
Комунальний
заклад «Луцький НВК № 9»
|
Олена Рибка (вчитель економіки)
Світлана Саханюк
(практичний психолог)
|
15
|
2.
|
Комунальний
заклад «Луцький НВК ЗОШ І-ІІ ступенів № 7 – природничий ліцей»
|
Лариса Ярощук (вчитель економіки)
Раїса Бондарук (практичний психолог)
|
12
|
3.
|
Комунальний
заклад «Луцька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 23»
|
Оксана Ковальчук
(вчитель економіки)
Наталя Казмірук
(практичний психолог)
|
10
|
4.
|
Підгайцівський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів –гімназія» Луцького району
|
Віктор Баран (вчитель економіки)
Юлія Кожевнікова
(практичний психолог)
|
17
|
5.
|
ЗОШ І-ІІІ ступенів № 12 м. Ковеля
|
Станкевич Людмила (вчитель економіки)
Ратнюк Людмила (практичний психолог)
|
12
|
6.
|
ЗОШ І-ІІІ ступеня № 4
м. Ківерці
|
Гоманюк Олексій (вчитель економіки)
Оришкевич Ірина (практичний психолог)
|
17
|
7.
|
НВК
«ЗОШ І-ІІІ ступенів- ліцей» с. Зимне
Володимир-Волинського району
|
Жаловага Валентин (вчитель економіки)
Байкевич Лариса (практичний психолог)
|
10
|
8.
|
НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів-гімназія» м. Горохів
|
Волощук Валентина (вчитель економіки)
Луговська Оксана
(практичний психолог)
|
12
|
9.
|
НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2-гімназія
ім. А. П. Бринського»
Маневицького району
|
Пивовар Світлана (вчитель економіки)
Турик Галина (практичний психолог)
|
15
|
10.
|
Володимир-Волинська гімназія
|
Процюк Олена (вчитель економіки)
Мороз Олеся (практичний психолог)
|
12
|
3. Головні результати діяльності
шкільних клубів підприємництва у Волинській
області за 2012 рік.
Створено шкільні клуби підприємництва у кожному
навчальному закладі, який є учасником проекту; окреслено місію, кредо ШКП,
розроблено логотипи та статути діяльності.
Для учасників ШКП проведено екскурсії до центрів
зайнятості, місцевих підприємств. Члени клубів включені у громадську діяльність
через участь в проектах (проект «Смакуй українське»), акціях (акція
«АНТИСНІД»),
У кожному ШКП проведено низку занять за
профорієнтаційною та підприємницькою тематикою: «Як досягти успіху», «Здатність
до підприємницької діяльності», «Риси підприємливої людини», «Основні форми
приватних підприємств», «Світ професій», «Пізнай себе», «Ідеал підприємця»,
круглий стіл «Я – клієнт банку», «Ярмарка економічних професій»,«Бізнес-ідея та
її впровадження» та ін. Заняття проводяться з використанням інтерактивних
методів, у формі тренінгових занять: «Пізнай
себе, знайди свій шлях», «Організація роботи в групах», «Визначення особистої
здатності до підприємництва» тощо.
Шкільну молодь залучено до гри «Кешфлоу». Ведеться
робота зі створення та використання ресурсу інтернет-платформи: створено блоги
шкільних клубів, проводяться заняття щодо використання ресурсів платформи.
З ініціативи членів ШКП в навчальних закладах
проводяться заходи, учасниками яких є усі учні школи: дні профорієнтації, дні
підприємництва, благодійні ярмарки, конкурси винахідливих і кмітливих тощо.
Учасниками
клубів розроблено бізнес-проекти: видавництво газети, створення прес-центрів та
ін..
Діяльність ШКП була зорієнтована на розвиток
інтелектуальних здібностей учнів в галузі підприємництва: підготовка до
олімпіад, захист наукових робіт, проведення творчих конкурсів тощо.
4. Заплановані
заходи у 2013 році.
Заплановані заходи в ШКП направлені на формування
підприємницької компетентності учнів, наприклад: вибір виду підприємницької
діяльності, планування власної діяльності, риси справжнього підприємця,
створення власного резюме.
Передбачено тренінги особистісного розвитку:
«Формування навичок толерантного спілкування», «Стилі спілкування», «Ефективне
спілкування – запорука успіху» та ін..
В планах роботи клубів відображено заходи, які
сприятимуть розвитку творчості,
критичного мислення: економічний ерудиціон, економічні
турніри з використанням вікторин, кросвордів, ребусів.
У планах роботи ШКП введено заходи, які
проводяться у формі акцій, довготривалих проектів: конкурс проектів «Мій перший
проект у підприємництві», освітній проект «Підприємлива людина: якою вона має бути?»
тощо. Окремі навчальні заклади планують зустрічі із учасниками ШКП інших шкіл з
метою обміну досвідом діяльності, проведення гри «Кешфлоу».
Вітюк
Валентина
Звіт про реалізацію І-ІІ сесії
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОГРАМИ ЗАНЯТЬ
І-ІІ сесії
Data/ Дата
|
Liczba
godz./ кількість
годин
|
Tematyka zajęć/Тематика занять
|
Imię i nazwisko oraz podpis prowadzącego zajęcia/ Імʼя, прізвище та підпис ведучого занять
|
|
W./Лекц
|
Ćw./ Практ
|
|||
18.10.12
|
2
|
Презентація проекту, програми. Ознайомлення з цілями
навчання. Інтеграція групи,
презентація учасників, груповий контракт.
|
Валентина
Вітюк
|
|
18.10.12
|
1
|
2
|
Як
створити шкільні клуби підприємництва: цілі створення, плани роботи.
|
Валентина Вітюк.
|
19.10.12
|
1
|
1
|
Вчитель
шкільного клубу підприємництва у ролі особи, що підтримує розвиток
компетентності учнів.
|
Катажина Кошевська
|
19.10.12
|
1
|
2
|
ШКП як
група, що має спільне завдання. ШКП як група у процесі розвитку.
|
Катажина Кошевська
|
19.10.12
|
3
|
Вплив структури групи, що має
спільне завдання на ефективність її дій.
|
Катажина Кошевська
|
|
19.10.12
|
1
|
1
|
Цілі і завдання компоненту ІКТ у проекті.
Ознайомлення із платформою та інтернет-сторінкою «Шкільна академія
підприємництва».
|
Надія Ткачук
|
20.10.12
|
1
|
2
|
Основні
поняття, пов’язані з професійним консультуванням. Розвиток підприємництва і професійне
консультування у школі.
|
Здіслава Баранкевич
|
20.10.12
|
3
|
Форми
роботи з учнями: індивідуальне консультування; групове консультування.
|
Здіслава Баранкевич
|
|
20.10.12
|
1
|
1
|
Діагностика
у професійному консультуванні. Стиль навчання. Домінуючий профіль. Тип
професійної особистості. Підприємницька постава та її складові. Дидактичні
ігри у роботі з учнями.
|
Здіслава Баранкевич
|
20.10.12
|
2
|
Соціальний сервіс Web 2.0..
Створення блогу – щоденника роботи шкільного клубу
підприємництва.
|
Надія Ткачук
|
|
21.10.12
|
1
|
1
|
Риси підприємливої особи. Формування підприємницької
поведінки учнів.
|
Наталія Григор’єва
|
21.10.12
|
3
|
Робота шкільних клубів підприємництва. Презентація
планів роботи клубів.
|
Наталія Григор’єва
|
|
21.10.12
|
1
|
Підсумок занять. Оцінювання.
|
Надія Ткачук
|
|
20.11.12
|
1
|
1
|
Інтеграція групи, презентація учасників, груповий
контракт
Індивідуальні та групові поради з професій,
консультаційна співбесіда.
|
Валентина Вітюк
|
20.11.12
|
3
|
Професійна співбесіда, підприємництво у плануванні
кар’єри.
|
Валентина Вітюк
|
|
20.11.12
|
2
|
Професійне
портфоліо. Професійне інтерв’ю.
|
Валентина Вітюк
|
|
20.11.12
|
1
|
2
|
Робота радника з професій.
|
Валентина Вітюк
|
21.11.12
|
1
|
1
|
Дидактичні симуляційні ігри. Гра
«Іграшка»
|
Наталія Григор’єва
|
21.11.12
|
1
|
2
|
Розробка
бізнес-плану.
Розробка алгоритму заняття для учнів «Складання бізнес-плану – перший крок до започаткування підприємницької діяльності».
|
Наталія Григор’єва
|
21.11.12
|
3
|
Робота із грою
Cahsflow
|
Наталія Григор’єва
|
|
21.11.12
|
2
|
Робота із грою
Cahsflow
|
Наталія Григор’єва
|
|
22.11.12
|
2
|
Удосконалення
блогу ШКП – щоденника роботи шкільного клубу підприємництва.
|
Надія Ткачук
|
|
22.11.12
|
3
|
Форми та методи висвітлення роботи ШКП на сторінках
блогу.
|
Надія Ткачук
|
|
22.11.12
|
1
|
2
|
Мережеві спільноти проекту. Співпраця учасників проекту на
Інтернет платформі.
|
Надія Ткачук
|
22.11.12
|
1
|
1
|
Безпека дітей в
інтернеті.
Оцінювання
|
Надія Ткачук
|
28.11.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП Володимир-Волинської гімназії
|
Валентина Вітюк
|
|
29.11.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП загальноосвітньої школи
І-ІІІ ст.. №4 м.Ківерці
|
Наталія Григор’єва
|
|
30.11.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП Луцької ЗОШ І-ІІІ
ступенів №23
|
Валентина Вітюк
|
|
7.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП НВК «ЗОШ І-ІІІ
ступенів-гімназія» с. Підгайці Луцького району
|
Надія Ткачук
|
|
11.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП НВК «ЗОШ І-ІІІ
ступенів-ліцей» с.Зимне Володимир-Волинського району
|
Надія Ткачук
|
|
12.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІ
ступенів №2-гімназія ім.. А.П. Бринського» Маневицького району
|
Наталія Григор’єва
|
|
14.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступнів-гімназія» м. Горохів
|
Надія Ткачук
|
|
20.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №12 м. Ковеля
|
Наталія Григор’єва
|
|
20.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП Луцького НВК ЗОШ І-ІІ
ступенів №7 – природничий ліцей»
|
Надія Ткачук
|
|
21.12.12
|
2
|
Практична
робота в ШКП Луцького НВК №9
|
Валентина Вітюк
|
ПІДСУМОК РЕЗУЛЬТАТІВ ЗВОРОТНОЇ
ІНФОРМАЦІЇ, ОТРИМАНОЇ ВІД УЧАСНИКІВ
Учасники
навчального курсу відзначили високий професійний рівень тренерів, актуальність
змісту навчання, доступність викладу матеріалу; ведення занять від простішого
до складнішого, акцентування уваги на головному. Позитивним було те, що заняття мали
практичну спрямованість, простежувався їх зв’язок з життям школи.
Відзначили також доцільність практичних вправ, які надали польські та
українські тренери. Важливим для учасників був досвід проведення та участі в
тренінгу, а саме: заняття з психології; обговорення питань організації роботи
ШКП тощо.
Імпонувала
учасникам форма проведення майстер-класів,
жвава невимушена атмосфера, яка панувала на заняттях; тепла, позитивна
атмосфера в групі. Ефективній роботі сприяла доброзичливість, щирість, демократизм
тренерів; вміння налаштувати групу на позитив; професійність членів групи, що
сприяло швидкому та якісному виконанню завдань.
Високою оцінкою були відзначені матеріали, які отримали учасники для
подальшої роботи; організація технічного забезпечення тренінгів. Зацікавленість
викликала гра Кешфлоу;
мобільність висвітлення роботи групи та шкільних клубів підприємництва на
Ітернет платформі.
Учасники
навчальних тренінгів висловили бажання щодо продовження семінарів з даної
проблематики, на яких можна було б
отримати більше практичних навичок. Були побажання пройти майстер-класи
у Польщі, познайомитися із польською системою освіти і практичним досвідом
діяльності клубів в навчальних закладах Польщі. Зокрема, учасники навчання свої
побажання висловлювали такими фразами: хотілося б продовження, це нам необхідно
для якісної роботи; дякую за участь у даному проекті, люблю завжди вчитися;
таке навчання дуже потрібне; після завершення тренінгу є бажання і готовність
розпочати роботу в школі; продовжити навчання з метою вдосконалення набутих
знань; сподіваюся, що даний проект не закінчиться, а переросте у наступний; з
нетерпінням буду чекати наступних тренінгів; сподіваюся на подальшу співпрацю і
підтримку під час роботи шкільного клубу; дякую за професіоналізм; усім бажаю
успіху у реалізації отриманих знань у впровадженні проекту у ЗНЗ; дякую за
розуміння; побажайте нам удачі і підтримайте нас; дякую організаторам за
проведений тренінг.
Окремі
учасники висловили дуки, що є певні перешкоди в реалізації завдань проекту,
зокрема:
власна завантаженість; власні упередження;
невпевненість у якісній реалізації окремих завдань в начальному закладі ( як це
все здійснити на практиці?); швидкий темп роботи; інколи власна інертність;
думка про недостатньо високий власний професіоналізм (чи зможу я так провести
заняття як наші тренери?)
Важливим
для подальшої роботи педагоги вважають обмін досвідом роботи, а також обмін
інформацією через шкільні блоги та Інтернет платформу.
Немає коментарів:
Дописати коментар